06 20813056 ted@sluymer.nl

Nissan LEAF II

Na de eerste generatie van de Nissan LEAF, een soort Donald Duck auto, kwam LEAF II. Alle aandacht lag natuurlijk weer op de batterij, in dit geval eentje van 40 kWh. Ik meen mij te herinneren dat Nissan daar een dikke driehonderd kilometer actieradius aan toekende. A Japanese dream. Toen de LEAF na veel vertraging arriveerde bleek dat heel wat minder te zijn en leek er van alles niet in orde te zijn. Was dat ook zo?

Informatie volgt.

 

PlusPunten
  • Keurige Middle of the Road vormgeving
  • Goede rijeigenschappen
  • Aangenaam zitcomfort
  • Binnenruimte
  • Solide constructie
MinPunten
  • Batterij laat zich langzaam opladen na één keer snelladen
  • Wisselende specificaties (goed vergelijken!)
Aankoopadvies

Nu de 40kWh-versie een tijdje op de markt is, zijn ze tweedehands behoorlijk te koop. Veel mensen hebben zich iets aangetrokken van het batterij-sprookje. Inderdaad heeft de LEAF na één keer snelladen niet zoveel zin in een tweede keer. Dat gaat domweg te langzaam, maar dan heb je al wel minstens 400 kilometer gereden. Wie dat dagelijks doet, is verkeerd bezig. Je kunt dus prima uit de voeten met de LEAF II, maar koop hem tweedehands. Dat scheelt veel geld, al is de restwaarde alleszins behoorlijk.